maandag 14 augustus 2017

Mueller state park

We hadden er nog over gedacht om vanochtend bij zonsopkomst nog de duinen te beklimmen, maar om nu zo vroeg op te staan en weer zo'n klim.... wat het weer betreft hadden we het beter vanochtend  kunnen doen ipv gisteravond, we werden wakker met een strakblauwe lucht.
De camphost stond met zijn grote camper vlak bij ons en ook daar hingen weer kolibrie drinkbakjes, ze vlogen hier sowieso heel veel over de camping, wat zijn het toch een leuke kleurrijke beestjes, ik kon het dan ook niet laten mijn camera weer te pakken, tot ongenoegen van de anderen die alles aan het opruimen waren😳😜

We gingen weer op pad, de laatste stop voor Denver (vanwaar we weer naar huis vliegen) Mueller state park. Het was niet zo ver rijden, De weg begon echter saai, lange stukken door weilanden, pas op het laatste stuk kwamen we in de bergen, een beetje Oostenrijk met Amerikaanse accenten. Onderweg in een klein lokaal supermarktje hebben we een groot pak melk gekocht en hout om op de camping te stoken, ze vertelden ons dat vlakbij Mueller state park een grotere supermarkt was met een groter assortiment en een plaatsje verder de Walmart en de Safeway. Het plaatsje Divide lag idd op 5 Miles van het statepark en de campground, er was een supermarkt waar we even wat meer boodschappen hebben gedaan, Michel zag dat er 10 km verder een Denny's was( met de nadruk op was) in het plaatsje Woodland park. Fabian had trek in een milkshake van Denny,s die vindt hij daar erg lekker en dan konden we gelijk lunchen. Het was een heel gezellig plaatsje Woodland park, leuke terrasjes, er was een grote Walmart en Safeway supermarkt,  echter de Denny's was under construction ☹️
We zagen een ander leuk zaakje met terras the Hungry Bear, die had schijnbaar geen honger meer, was alleen voor breakfast open, de brewery verkocht alleen drinken?bier met chips, zij stuurden ons door naar de Historic Ute inn. Helaas hier geen terras buiten. We hadden allemaal besteld en in Amerika heb je dan normaal gesproken snel je eten maar dit duurde maar, het meisje, dat niet de snelste leek, was al een paar keer langs onze tafel geweest tot ze op een gegeven moment zei ik zal eens vragen waar jullie eten blijft, het beest moest nog geslacht worden😉, eindelijk na nog een kwartier wachten kwam dan eindelijk ons eten, het was gelukkig wel lekker😄
Later dan gepland kwamen we op de campground aan, het was een heel mooi aangelegde campground, in het bos met mooie uitzichten over de bergen, we stonden op #23, een heel mooi plekje en niet ver van de grote douche gebouwen, jaaahhh! er zijn hier douches, in het gebouw staat een wissel apparaat voor quarters, met 5 quarters konden we douchen en onze haren wassen😇
links is de picknicktafel en firepit, ruime plek!
Omdat het middag eten uiteindelijk vrij laat was had niemand nog trek in eten. We zijn een niet te lange trail gaan lopen vanaf de campground, de Homestead trail, 5 km. Je kan hier naar hartelust wandelen, er zijn 55 Miles aan trails en veel trails kun je ook combineren. Ook hier zaten we weer op hoogte, 9600 feet, bijna 3000 meter. We gingen eerst een heel stuk naar beneden, dat moet je dus ook weer omhoog maar het ging dit keer wel makkelijker, we wennen al een beetje aan de high altitude😏 In dit park is veel wildlife, beren, mountain Lion, vossen etc. Helaas zagen we alleen een groot hert met groot gewei in de bossen en wat eekhoorns en chipmunks, het is niet het jaar van het wildlife dit keer, wij spotten altijd wel een beer, dit keer helaas niet.

Terug bij de tent nog lekker wat gedronken en yoghurt en chips gegeten.
Voor de laatste keer deze vakantie in onze tentjes🏕⛺️we laten beide tentjes, 2 luchtbedden en meer kampeer gerei achter bij Loek en Gepke in Denver, hopelijk zijn er anderen die we er plezier mee kunnen doen😊